Saturday, June 01, 2013

Dia Terpaksa Rentas Tebing Runtuh Ini...

Foto 
PENDUDUK terpaksa berjalan merentasi tebing jalan yang runtuh.

RIBUAN pengguna jalan raya terkandas apabila jalan utama menghubungkan Penampang ke Tambunan runtuh dalam kejadian di Kilometer 21, Kota Kinabalu-Tambunan berhampiran Kampung Timpaluon, Babagon, dekat sini, semalam.

Kejadian itu disedari penduduk kira-kira jam 4 pagi apabila mendapati bahu jalan mulai runtuh sehingga menyebabkan lebih daripada separuh jalan raya berkenaan berlubang sedalam kira-kira 20 meter.
Akibat kejadian itu, hampir semua pengguna jalan raya termasuk penduduk kawasan berkenaan terputus hubungan sama ada dalam perjalanan dari Tambunan ke Kota Kinabalu atau sebaliknya.

Menurut pemandu teksi, Vinson Sylveston, 36, kejadian itu menyebabkan dia tidak dapat meneruskan perjalanan ke Kota Kinabalu dan terpaksa meminta bantuan daripada rakan untuk membawa penumpangnya ke destinasi yang diminta.

“Saya sudah dimaklumkan kejadian ini pada jam 8 pagi sebelum bergerak dari Tambunan dan berharap jalan berkenaan boleh digunakan,” katanya ketika ditemui di tempat kejadian, semalam.(myMetro)

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails