Monday, September 22, 2014

MB S'gor. Kenapa Hendak Bermusuh Dengan Istana? -Dr. Mahfodz Mohamed



... PAS negeri, Mahfodz Mohamed (kanan) (Gambir); Ketua Persatuan


BATU PAHAT - Dewan Ulama Pas mencadangkan supaya parti itu menerima keputusan Istana Selangor jika calon parti itu dipilih menjadi Menteri Besar Selangor yang baharu menggantikan Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.

Cadangan Dewan Ulama itu disuarakan oleh Naib Ketuanya, Datuk Dr. Mahfodz Mohamed pada sesi penggulungan pada Muktamar Pas ke-60 di Parit Raja di sini semalam.

Menurut Mahfodz, Presiden parti, Datuk Seri Abdul Hadi Awang telah menghantar surat kepada Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah berhubung calon Menteri Besar yang mengandungi nama Ahli Dewan Undangan Negeri daripada Pas.

"Jika diberi kepada Parti Keadilan Rakyat (PKR) kita terima, jika diberi pada Pas, kita terima. Kenapa hendak bermusuh dengan Istana pula," kata beliau. (IH)

Lihat sebelum ini..
E-Buku IH-93: Kemelut MB S'gor Tanda Kematangan Berpolitik?
E-Buku IH-93: Kemelut MB S'gor Tanda Kematangan Berpolitik?

3 comments:

Anonymous said...

Bukan bermusuh tapi sedih ckp tak serupa bikin. Kalau dh tahu d S' ngor tu MB nya dpd PKR kenapa terhegeh2 menghantar 2 nama dpd PAS? Kenapa tak hantar ketiga2 nama dpd PKR? Bukan itu dinamakan kemaruk nk jd MB?
Jgn anggap pengundi dibawah yg mengundi kamu semua tak berpelajaran dan tal boleh berfikir. Jgn anggap kami yg berpelajaran akademik tak boleh memahami situasi dan kehendak agama.

Apakah waras pemimpin2 yg dilantik utk mendokong cita2 PAKATAN tiba2 boleh membelot secara rahsia utk bergabung dgn musuh politik dan menjahanamkan PAKATAN.

Maaf....sbb itu dlm al quran ada disebut ulamak dan umara'.
Tak semestinya ulamak itu bagus bersiasah sbb ia ulamak. Ia tetap memerlukan umara' utk berganding bg memcapai kecemerlangan.

So...jgn perkecilkan kami kerana kami bukan ulamak.???

Anonymous said...

Ada 2 jenis ulamak... 1 jenis baik 1 jenis jahat

Sebahagian besar MSU PAS malu kita nak kelaskan ulamak.....

Kalu ikut aliran akademik aliran sains etc... Tahap penguasaan ilmu bidang mereka tahap pemegang diploma saje... Yg bertitle dr tahap nya sama dgn bachelor.... Sbb itu kita dpt lihat... Dari kenyataan yg keluar dr mulut dan tulisan mereka tahap intelekual mereka dimana....

Anonymous said...

Didalm PAS terdapat mereka ahli agama (bukan taraf ulama pun) yg pentingkan dunia dari akhirat. Kasihan mereka ini terpaksa mengikut pemikiran Presiden yg telah korup walaupun dalam ilmu Islam tindakan mereka bukannya dari ajaran Islam tetapi dari tafsiran hawa nafsu seperti yg berlaku pada ISIS.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails